Sunday, April 10, 2011

Cerita Tentang Saya

Wow lama rasanya saya nda update blog saya kan….hmm ok hari nie saya mau cerita tetang diri saya. Nama saya yang sebenar ialah VIOLA dan saya berasal dari Negeri Di Bawa Bayu iaitu negeri Sabah. Saya tinggal di salah satu kampong di Penampang. Nama Kampung saya ialah KG SUGUD. Saya dilahirkan pada 18hb Ogos 1984 dan saya merupakan anak Ke-2 daripada 5 org adik beradik…satu org abang ( anak sulung ) dan 3 org adik lelaki (rupa2nya saya ni sorang ja sumandak hihihiih…).

Mami saya berasal dari Tomis Tamparuli dan Daddy saya berasal dari Penampang. Saya masuk tadika ketika umur saya 5 Tahun, berada 2 Tahun dlam tadika….dan naik ke darjah satu dalam tahun 1997 di Sk Sugud Penampang ke tingkatan 1 – 5 di Sm St Micheal Penampang…..selepas saja keputusan SPM kuar saya masuk Form 6 di Sekolah Menengah Datuk Peter Mojuntin dan 3 bulan saja saya sana saya kuar dan sambung belajar di Kolej IKIP Di Kuantan Pahang program Usaha sama UITM induk Shah Alam.

Pengalaman menaiki kapal terbang pertama kali nya…rupa2nya macam naik bas saja bah yang bezanya tiada kereta sebelah menyebelah….yang ada awan ja…..saya di KLIA kira mau ambik bag ( bagasi ) tunggu2 punya tunggu ndada nie punya sa takut pas tu sa diri beranikan tanya pegawai Polis yang ada sana rupa2nya bag saya tue transit dan terus ikut flight saya ke Kuantan….ok lah nasib baik syukur tapi takut juga mana tau ndada kan time di kuantan…huhu…

Flight saya dari KK ker KL mengambil masa 2jam 30minit dan perjalanan saya ke Kuantan mengambil masa 45min saja….setibanya saya dia Lapangan Terbang Kuantan Mama Angkat pakcik saya yang jemput saya…(org india lagi tu speaking London)

Terngangah juga saya nie sama berbelit2 juga lidah saya mau sakap org putih (dlam hati berbisik antam ja lah yang penting buli faham nie) pas tue saya dibawa nya pulang…wow kayanya keluarga angkat uncle saya nie besar rumahnya dan bilik tamu yang saya dapat tu full bah semua ada, tv,dvd player,aircon dan jacuzi pun ada hmmm…..buli tahan lah ….malam tu kami makan di luar selepas tgk wayang di Berjaya Megalong Kuantan pas tu kami balik dan tidur. Keesokkan hari saya bersiap2 nak gi mendaftar dan saya dihantar oleh Oleh Uncle Das ke pendaftaran pastu naik ke asrama tingkat 3 lagi tue kesian uncle Das terpaksa tolong saya angkat beg saya sampai tingkat 3.

Sejurus saja semua sudah selesai uncle das pun ada bagi tau yang saya boleh pergi membeli barang2 keperluan saya di Tunas manja dekat saja saya angguk sajalah. Lepas ja uncle Das blik saya terus susun barang saya.dan jalan p membeli barang wow banyak juga barang saya time tu.

Dan lepas tu saya menjalankan kehidupan saya sebagai siswa di kolej itu selama 5 tahun dan berjaya membawa pulang Diploma Perakaunan.

Syukur lah semua nya berkat orang2 yang selama ini berhempas pulas merealisasikan impian saya untuk menerima segulung Diploma Perakaunan Uitm di Shah Alam Pada

14th November 2007.

Terima kasih semua hanya Tuhan saja yang dapat balas kebaikan kalian semua….

2 comments:

  1. urrrmm siswa ka siswi?? hihihi pas tu baru kita kenal kan ngengenge ^_^

    ReplyDelete
  2. haha ya bah kan...siswi bah tu salah....

    ReplyDelete

© AkU LAh S! PaR! PaR! | Blogger Template by Enny Law