Tuesday, February 2, 2010

my zaman budak2 di kg sugud..Penampang


hahahaha...mau tergelak pula saya nie ingat balik cerita2 saya dulu...ok start masa tadika lah saya buli d kategorikan budak jajal lah juga suka kacau kawan2 satu kelas....ada satu cerita nie hehe
masa tu musim hujan bah..kalau sa inda silap nie saya darjah 2 kali tue..

musim buah belunu(bundu) nie hujan turun ngan kuat nya nie...dan tiba2 banjir di tengahari nie kami kena suruh balik nie banyak lah kami nie satu kg...lau sa nda silap lah kan time tu saya, lugue, kimpuk, gary, kondop,macam ramai lah kami dadi sia ada sudah tuggu kami nie beg skul(sekolah) kami nda bawa kami cuma bawa diri kami saja...dan berkaki ayam lgi tu..kami pun jalan2 dan terus berjalan sampai lah kami d pokok belunu nie buah dia gugur sudah bah...jadi apa lagi kami masing2 pungut kasih masuk poketlah masuk baju lah yang lain..sudah lah air masa disana mencecah paras bahu sudahmasih sempat lagi kami nie berebut maklumlah budak2 kan...sampai dadi sia marah2 lagi kami nie..hehe

sampai saja kami tempat yang aras air mencecah lutut kami pun hairan sambil bertanya2 nie aiks mana sudah buah bundu kita tadi...haha lucunya hanyut sudah sebah air yang kami lalu tu deras membuatkan hasil kami hanyut nie...hi3

yang lucunya lagi banjir sepatutnya kita sedih kan tapi ini x...siap berenang lagi di padang sawah nie hahaha sampai ada yang buat rakit nie hehehe...lucu ohw....

No comments:

Post a Comment

© AkU LAh S! PaR! PaR! | Blogger Template by Enny Law